ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH Nr 2 BIAŁYSTOK

BHP

Regulamin szkolnej pracowni komputerowej

Postanowienia ogólne:

  1. Uczniowie i słuchacze mogą przebywać w szkolnej pracowni komputerowej wyłącznie pod opieką nauczyciela i na wyznaczonych stanowiskach.
  2. W trakcie zajęć uczniowie wykonują wyłącznie zadania zlecone przez nauczyciela. Z internetu można korzystać jedynie dla celów dydaktycznych.
  3. Wykorzystanie sprzętu komputerowego znajdującego się w pracowni do gier komputerowych jest niedozwolone.
  4. Obowiązkiem ucznia jest dbanie o porządek i higienę na powierzonym stanowisku pracy oraz przestrzeganie przepisów BHP.
  5. Bezwzględnie zabrania się wnoszenia do pracowni jedzenia, picia, odzieży wierzchniej oraz żucia gumy.
  6. Zasobami sprzętowymi i programowymi zarządza opiekun pracowni (administrator).
  7. Administrator (nauczyciel informatyki) przydziela każdemu użytkownikowi prawa do konkretnych zasobów lokalnej sieci komputerowej. Niedopuszczalne są działania, mające na celu uzyskanie nieupoważnionego dostępu do zasobów sieci.
  8. Uczniowie i słuchacze mają prawo używać wyłącznie własnych kont w sieci komputerowej.
  9. Użytkownicy mają obowiązek zadbać o ochronę swoich zasobów i nie udostępniać ich innym użytkownikom sieci.
  10. O podejrzeniu naruszenia integralności danych przechowywanych na lokalnym koncie należy niezwłocznie poinformować administratora sieci.
  11. Nie wolno eksperymentować z programami wirusowymi, niszczącymi zasoby programowe i sprzętowe.
  12. Zabrania się instalowania w pracowni oprogramowania przyniesionego z zewnątrz.
  13. Składowanie własnych i usuwanie istniejących na dyskach twardych plików jest niedozwolone. Własne dane należy przechowywać na indywidualnym koncie w lokalnej sieci komputerowej.
  14. Nie wolno przechowywać plików o treści sprzecznej z ogólnie przyjętymi normami moralnymi.
  15. Po stwierdzeniu, że w zasobach użytkowników znajdują się pliki pornograficzne lub inne niedozwolone dane, konto takiego użytkownika może zostać nieodwracalnie skasowane bez uprzedzenia.
  16. Niedozwolone jest dokonywanie przez użytkowników jakichkolwiek napraw, konfigurowania sprzętu, samowolne manipulowanie sprzętem.
  17. Osoby zachowujące się głośno, łamiące zasady regulaminu poniosą konsekwencje wynikające ze Statutu Szkoły.
  18. Użytkownicy (lub ich rodzice/prawni opiekunowie) ponoszą odpowiedzialność finansową za szkody spowodowane niewłaściwym użytkowaniem sprzętu komputerowego i innym działaniem niezgodnym z regulaminem.

 

Czynności do wykonania przed rozpoczęciem zajęć:

  1. Przed przystąpieniem do pracy, użytkownik zobowiązany jest sprawdzić sprawność sprzętu, na którym zamierza pracować. O zauważonych usterkach należy bezzwłocznie poinformować nauczyciela prowadzącego zajęcia lub administratora sieci.
  2. Należy dostosować stanowisko pracy do swoich potrzeb (wyregulować krzesło i nachylenie monitora). Przy dużym nasłonecznieniu pracowni, po uzgodnieniu z nauczycielem, uczniowie mogą opuścić rolety.

 

Czynności do wykonania po zakończeniu zajęć:

 

  1. Po zakończeniu zajęć należy uporządkować swoje stanowisko pracy.
  2. Obowiązkiem dyżurnych jest dopilnowanie uporządkowania stanowisk pracy oraz zgłoszenie tego faktu nauczycielowi prowadzącemu zajęcia. Dyżurni opuszczają pracownię jako ostatni.

 

 

 

 

 

 

 

 

…………………………………………………

             (pieczęć szkoły)