ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH Nr 2 BIAŁYSTOK
BHP

Regulamin szkolnej pracowni komputerowej
Postanowienia ogólne:
- Uczniowie i słuchacze mogą przebywać w szkolnej pracowni komputerowej wyłącznie pod opieką nauczyciela i na wyznaczonych stanowiskach.
- W trakcie zajęć uczniowie wykonują wyłącznie zadania zlecone przez nauczyciela. Z internetu można korzystać jedynie dla celów dydaktycznych.
- Wykorzystanie sprzętu komputerowego znajdującego się w pracowni do gier komputerowych jest niedozwolone.
- Obowiązkiem ucznia jest dbanie o porządek i higienę na powierzonym stanowisku pracy oraz przestrzeganie przepisów BHP.
- Bezwzględnie zabrania się wnoszenia do pracowni jedzenia, picia, odzieży wierzchniej oraz żucia gumy.
- Zasobami sprzętowymi i programowymi zarządza opiekun pracowni (administrator).
- Administrator (nauczyciel informatyki) przydziela każdemu użytkownikowi prawa do konkretnych zasobów lokalnej sieci komputerowej. Niedopuszczalne są działania, mające na celu uzyskanie nieupoważnionego dostępu do zasobów sieci.
- Uczniowie i słuchacze mają prawo używać wyłącznie własnych kont w sieci komputerowej.
- Użytkownicy mają obowiązek zadbać o ochronę swoich zasobów i nie udostępniać ich innym użytkownikom sieci.
- O podejrzeniu naruszenia integralności danych przechowywanych na lokalnym koncie należy niezwłocznie poinformować administratora sieci.
- Nie wolno eksperymentować z programami wirusowymi, niszczącymi zasoby programowe i sprzętowe.
- Zabrania się instalowania w pracowni oprogramowania przyniesionego z zewnątrz.
- Składowanie własnych i usuwanie istniejących na dyskach twardych plików jest niedozwolone. Własne dane należy przechowywać na indywidualnym koncie w lokalnej sieci komputerowej.
- Nie wolno przechowywać plików o treści sprzecznej z ogólnie przyjętymi normami moralnymi.
- Po stwierdzeniu, że w zasobach użytkowników znajdują się pliki pornograficzne lub inne niedozwolone dane, konto takiego użytkownika może zostać nieodwracalnie skasowane bez uprzedzenia.
- Niedozwolone jest dokonywanie przez użytkowników jakichkolwiek napraw, konfigurowania sprzętu, samowolne manipulowanie sprzętem.
- Osoby zachowujące się głośno, łamiące zasady regulaminu poniosą konsekwencje wynikające ze Statutu Szkoły.
- Użytkownicy (lub ich rodzice/prawni opiekunowie) ponoszą odpowiedzialność finansową za szkody spowodowane niewłaściwym użytkowaniem sprzętu komputerowego i innym działaniem niezgodnym z regulaminem.
Czynności do wykonania przed rozpoczęciem zajęć:
- Przed przystąpieniem do pracy, użytkownik zobowiązany jest sprawdzić sprawność sprzętu, na którym zamierza pracować. O zauważonych usterkach należy bezzwłocznie poinformować nauczyciela prowadzącego zajęcia lub administratora sieci.
- Należy dostosować stanowisko pracy do swoich potrzeb (wyregulować krzesło i nachylenie monitora). Przy dużym nasłonecznieniu pracowni, po uzgodnieniu z nauczycielem, uczniowie mogą opuścić rolety.
Czynności do wykonania po zakończeniu zajęć:
- Po zakończeniu zajęć należy uporządkować swoje stanowisko pracy.
- Obowiązkiem dyżurnych jest dopilnowanie uporządkowania stanowisk pracy oraz zgłoszenie tego faktu nauczycielowi prowadzącemu zajęcia. Dyżurni opuszczają pracownię jako ostatni.
…………………………………………………
(pieczęć szkoły)