RUCH DROGOWY. KARTA ROWEROWA
17# Rowerem przez skrzyżowanie z ruchem okrężnym.
ział: wychowanie komunikacyjne
Temat: Rowerem przez skrzyżowanie z ruchem okrężnym.
Cele edukacyjne:
Uczeń:
-
definiuje skrzyżowanie o ruchu okrężnym
-
rozumie, że zasady poruszania się po rondzie zależą od jego oznakowania
-
wie, że na rondzie, na którym ustawiono samodzielny znak C-12, obowiązuje zasada prawej ręki
-
rozumie, że na rondzie, na którym ustawiono znak C-12 łącznie ze znakiem A-7, pierwszeń- stwo mają pojazdy znajdujące się na skrzy- żowaniu
-
kształci umiejętność przewidywania zachowań na drodze
-
uczy się respektować przepisy ruchu drogowego
MATERIAŁ DYDAKTYCZNY:
Podręcznik Technika klasa 4
AUDYCJE EDUKACYJNE:
Plan zajęć:
1.Skrzyżowanie w ruchu okrężnym.
Rondo czyli skrzyżowanie o ruchu okrężnym oznaczone znakiem C-12 (ruch okrężny) oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku. Specyfika takiego skrzyżowania powoduje wymuszenie jazdy z mniejszą prędkością i nie powoduje przecinania się kierunków jazdy.
3.Rowerem przez skrzyżowanie z ruchem okrężnym
- C-12 – oznacza, że ruch odbywa się wokół wyspy lub placu, zgodnie z kierunkiem wskazanym na znaku,
- A-8 – ostrzega przed skrzyżowaniem, na którym ruch odbywa się wokół wyspy lub placu.
NOTATKA Z LEKCJI: